Ana Sayfa Ülkeler

Ülkeler

Tayland’ta İngilizce Öğretmeni Olarak Çalışmak

Yolculuğumun dokuzuncu ayında Hindistan’dan Tayland’a geçtiğimde ilk işim İran’dayken tanıştığım Türk arkadaşımın yanına gitmek oldu. Kendisi Tayland’ta İngilizce öğretmeni olarak çalışıyordu. Ben de ülkeye...

Bangkok, Tayland

Hindistan'ın zorlu coğrafyasından sonra Tayland'a gelmek dünyanın en güzel şeylerinden biriydi sanırım. Bangkok'ta havaalanına indiğimde fark ettiğim ilk şey gülümseyen yüzlerdi. Herkes birbirine gülümsüyordu. Pasaport...

Şiraz, İran

For English click here İran’ın öve öve bitirilemeyen şehirlerinden biri olan Şiraz’da şehre şöyle bir göz atmak ve Galat köyünde pineklemek dışında hiçbir şey yapamadık. Zamanımızın...

Bandar Abbas, Hürmüz Adası ve Keşm Adası, İran

For English click here Bandar Abbas’a vardığımızda saat sabaha karşı 5’e geliyordu. Yazd’da bizi alıp bütün yolu getiren tırcı abiyle vedalaştıktan sonra bir yandan yağmurdan saklanmaya...

İsfahan, İran

For English click here İran’da şimdiye kadar gezdiğimiz yerler arasında İsfahan hem sakinliğiyle hem de mimarisiyle bizi kendine aşık bırakan şehirlerden ilki olma özelliğini taşıyor. Özellikle...

Yezd, İran

For English click here Yezd, dört tarafı çöllerle çevrili küçük bir şehir. Dar sokaklarının yanında yükselen avluların duvarlarıyla birlikte insana sanki kocaman bir labirentin içinde yürüyormuş...

Tahran, İran

For English click here Tahran’da geçirdiğimiz 20'den fazla günün ardından görülecek yerlerin hemen hepsini görmüş olmanın haklı gururunu ve sevincini yaşıyoruz. Tahran’a ilk geldiğimizde biraz hayal kırıklığına...

Türk Vatandaşları İçin Tahran’dan Hindistan Vizesi Almak

İran'dan Hindistan vizesi almak sandığımızdan daha kolay oldu. Öncelikle aynı yanılgıya düşmüş olduğumuz için hemen söyleyelim, Hindistan için vize başvurusu Hindistan Konsolosluğu’ndan değil Indian...

İran’a Gidecekler İçin Tüyolar

For English click here İran ne yazık ki izole olmuş -edilmiş- yapısı nedeniyle insanlar tarafından tereddütle yaklaşılan bir ülke. Çoğumuz İran hakkında pek bir şey bilmediğimiz...

Tebriz, İran

Kars’tan sonra Gürcistan’a gidip yolculuğumuza oradan devam etmeye karar verdikten sonra karın bastırması yüzünden en baştaki plana sadık kalıp, Doğubeyazıt’tan geçmek üzere tekrar Kars’a hareket ettik. Kars’ta bir iki gün geçirdikten sonra yola koyulduk. Kars-Doğubeyazıt yolu hepinizin tahmin edeceği sebeplerden dolayı bize bisikletle geçilmesi çok da mantıklı olmayan bir yol olarak anlatılmıştı. Otobüsle gitmeyi düşündük fakat Iğdır’a giden otobüsler küçük olduğu için bisikletlerimiz ve çantalarımızın sığması mümkün değildi. O yüzden belki sınıra giden bir tır buluruz düşüncesiyle otostop çekmeye karar verdik. Şansımız yaver gitti ve 2-3 saat içinde Doğubeyazıt’a gidecek olan bir tıra denk geldik. Iğdır’a geç vardığımız için geceyi orada geçirdik. Ertesi gün o kadar şanslıydık ki Iğdır’da uyandığımız günü İran, Tebriz’de sonlandırdık. Iğdır’da bizi alan tır şoförü İrfan abi ile sabah 09:00’da yola çıktık ve Doğu Beyazıt’a gittik. İrfan abi bizi 12:30’da Doğu Beyazıt’ta bıraktı. Yolun buradan sonraki kısmını sınıra kadar kendimiz devam edecektik. Yola çıktık ve Ağrı Dağı’nın eşsiz manzarası eşliğinde rüzgarın da yardımıyla saat 14:30 gibi Gürbulak Gümrük Kapısı’na ulaştık.